dinsdag 5 augustus 2008

Dagstapper Moerbeke 25 km

Een beetje als voorbereiding om volgend jaar naar Compostella te gaan, heb ik woensdag 30 juli voor het eerst kennis gemaakt met de dagstapper formule. Om te beginnen wou ik niet te ver van huis gaan, waarom? Weet ik ook niet. Ik koos voor de lusvormige wandeling van 25 km die vertrekt in Moerbeke-Waas uit de dagstapper Oost-Vlaanderen. De benodigde blaadjes uit de dagstapper werden vergroot gekopieerd op A4, zodat ik niet steeds mijn leesbril moest uithalen.
Ik heb ondertussen wel al wat wandelingen op de teller staan, maar met een zware rugzak rondhotsen is nog heel andere koek. Mijn splinternieuwe rugzak werd volgestouwd totdat ik een totaal gewicht van 14,5 kg te torsen kreeg met inbegrip van 2 liter water en enkele boterhammetjes.
Toen ik om 9.50 uur mijn rugzak omgespte en met de wandelstokken in aanslag op pad trok voelde het toch even vreemd aan. Ik had het gevoel dat de mensen me nastaarden, en daar ik niet zo een showbeest ben, was het wel even wennen.
De wandeling ging gedeeltelijk langs de GR 122, het Liniewandelpad en het Reynaertpad. Mijn boterhammen heb ik ergens in Eksaarde, zittend op de staantribune van een voetbalveld verorberd terwijl de zware stapschoenen even uitmochten om de voetjes te luchten. Het was plakkend warm weer en zoals gewoonlijk wisten de dazen mij te vinden en bedachten mij met een beet op de arm. Om precies 16 uur stapte ik moe en bezweet in de auto huiswaarts.
Wat heb ik nu geleerd deze eerste rugzaktocht? Dat 2 liter water niet teveel is bij zo een warm weer en dat je beter geen drankgelegenheid voorbij stapt als je al enkele uren onderweg bent want het laatste uur stond ik droog. Dat het nog even wennen zal zijn aan een zware rugzak, ook al tracht je je te beperken tot het uiterste minimum aan bagage. Dat de insecten mij steeds overal vinden, maar dat wist ik eigenlijk al.
Enkele foto’s vindt je hier: http://picasaweb.google.com/clement.coclez/2008730DagstapperOostVlaanderenMoerbeke
De formule bevalt me wel en ik zal spoedig opnieuw op pad gaan. Naar waar, dat weet ik nog niet onmiddellijk. Er staan 15 wandelingen in de dagstapper Oost-Vlaanderen en die van Vlaams-Brabant ligt ook nog in de kast…

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo, je bent er weer. Deze week kon ik je blog niet bereiken, ik dacht zelfs even dat je gestopt was met bloggen. Ja wandelen met een zware rugzak is wennen hé... en dat ze je aanstaren daar moet je niet van wakker liggen. Ik ben ook niet zo'n showbeest, en als ik met mijn digitale slr op stap ben word ik ook altijd aangestaard alsof ik van de pers ben of zo. In het begin liet ik zelfs mijn toestel soms thuis om die reden, maar het went hoor. Als mensen je aanstaren gewoon goeiedag zeggen, dan ga je er zelf ook op de duur niet meer op letten

Guy (= Gwy) zei

Hoi Clement,
Ik deed de tocht gisteren. Ook in november is de wandeling de moeite waard.

thijs zei

hallo doetje,

ik zal me even voorstellen
ik ben Thijs Persijn, 27 jaar oud en beeldend kunstenaar. Ik ben geinteresseerd in het medium internet en de daarbij komende gevaren. Hier probeer ik op een grappige en speelse manier werk over te maken. Zodoende kwam ik op jouw weblog.

Ik heb bij toeval jouw foto's gebruikt om een onschuldig filmpje te maken. Als voorbeeld van hoe "gevaarlijk" het internet kan zijn.


je kan het filmpje hier bekijken:

http://persijn.org/framesets/wandelen%20doe%20je%20nooit%20alleen.html

Ik ben benieuwd naar je reactie. die kan je mailen naar info@persijn.org

thijs zei

hallo doetje,

ik zal me even voorstellen
ik ben Thijs Persijn, 27 jaar oud en beeldend kunstenaar. Ik ben geinteresseerd in het medium internet en de daarbij komende gevaren. Hier probeer ik op een grappige en speelse manier werk over te maken. Zodoende kwam ik op jouw weblog.

Ik heb bij toeval jouw foto's gebruikt om een onschuldig filmpje te maken. Als voorbeeld van hoe "gevaarlijk" het internet kan zijn.


je kan het filmpje hier bekijken:

http://persijn.org/framesets/wandelen%20doe%20je%20nooit%20alleen.html

Ik ben benieuwd naar je reactie. die kan je mailen naar info@persijn.org