donderdag 7 augustus 2008

Dagstapper Gottem 23 km

Een tweede oefentocht met de rugzak bracht mij naar het vlasdorp Gottem, eveneens een wandeling uit de dagstapper Oost-Vlaanderen. De GR129 bracht mij eerst naar het Leiekanaal. Even later brengt m’n gids me naar de oude Leiearm welke ik eerst langs de ene kant en later weer via de GR128 langs de andere zijde bewandel. Bewandel is hier misschien niet het juiste woord; de netels stonden zo hoog en dicht dat het hier en daar een enge bedoening was om er door te komen. Omdat het vandaag zo warm ging worden had ik dan nog het lumineuze idee gehad mijn korte wandelbroek aan te trekken, met alle gevolgen vandien… Schijnbaar goed tegen reuma? Verder ging het via landelijke wegen langs Grammene, waar ik mijn boterhammetjes op een bankje nuttigde, Wontergem, Dentergem terug naar Gottem. Ondanks me ingesmeerd te hebben met Deet, vandaag 3 insectenbeten verzameld!
Enkele foto’s zie je hier: http://picasaweb.google.com/clement.coclez/200886DagstapperGottem
Ik kan moeilijk zeggen dat ik het al gewoon ben maar de rugzak bezorgde me minder last dan vorige wandeling; zelfde gewicht maar hier en daar wat beter aangespannen.
Op naar de volgende tocht, misschien volgende week.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Amaai, dat ziet er inderdaad een zware rugzak uit !!

Anoniem zei

Blij deze blog ontdekt te hebben (via Guy, de zwarte els). Ik zal je blijven volgen bij je voorbereiding en uiteindelijke tocht naar Compostela