dinsdag 22 april 2008

Brugpensioen

Na 36 jaar continu ploegenarbeid, kan ik vanaf 14 juli officieel op 56 jarige leeftijd met brugpensioen. 56 jaar en al op pensioen, vragen de mensen wel eens! Met in het achterhoofd de nieuwe strekking om met z’n allen langer te gaan werken is het niet altijd even makkelijk om aan de mensen te vertellen dat 36 jaar meedraaien in een volcontinu ploegenstelsel zware sporen nalaat.
Om zo nu en dan al eens mijn ei kwijt te geraken startte ik dan maar een blog, waar ik zo nu en dan eens verslagen en foto’s van voornamelijk wandelingen zal posten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja jong, mensen die op 'nen buro' zitten, die zijn op 65 jaar nóg niet versleten, en zulke mensen weten niet wat ploegwerk is. Ikzelf werk nu 14 jaar, waarvan 8 in drie ploegen, en nu al vind ik de nachtploeg steeds zwaarder worden... enfin. Tel maar af, naar je welverdiende pensioen.

Guy (= Gwy) zei

Wees welkom in de schare van gepensioneerden.
En verheug je al op voorhand op wat je nu allemaal zal kunnen doen, gewoon omdat je het wil doen, en niet meer omdat het moet.

Luc Guns zei

Geniet maar met volle teugen van het komende brugpensioen.
Na jaren van ploegenarbeid heb je dat wel dubbel en dik verdiend.